Sträntemölla naturreservat - en oas

Tisdagen den 4 oktober tog jag bussen hemifrån kl. 08.01 och for till Sträntemölla på Österlen. Väl framme där hade klockan passerat 12.00 med säkert en kvart. Men det gjorde inget alls, för detta var en fantastisk plats på jorden.

Från stora vägen är det ganska enkelt att ta sig fram, även för en "gamling" som mig ;-).
Nog snackat, här kommer en bildkavalkad från stället ...



Ligger alldeles vid busshålplatsen Skräddaröd by. Gillar ödehus "jättemycket".



På väg mot fallet ...



Övre delen av kvarnen...





Vattenfallet är i två etapper, varav detta är det mindre fallet längst upp.



Samma, fast lite mer närbild ...



Övre igen



Och här har vi det stora fallet bara några meter från det övre. Kan inte bedöma den sammanlagda fallhöjden, men tror det rör sig om bortåt 10 meter i alla "fall".

:: Lars ::




Kommentarer
Postat av: eva mark dias

Hej Lars

Jag undrar om detta hus månne liga strax efter Rörum på väg mot gyllebo?

Tror mig há fotat samma hus.

Vänligen och tack for unika bilder
eva

2013-09-05 @ 14:10:35
Postat av: Lars G

Hej Eva!
Kollade på kartan och avståndet är cirka 3 km från Rörums kyrka på vägen mot Gyllebo som du undrade över. När du kommer fram till korsningen där vägen till vänster går in till Skräddaröd by, där mitt i det korset ligger det två kåkar som är övergivna.

M.v.h. Lars

2013-09-05 @ 18:05:41
URL: http://larsfotografier.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0