Valborg anno 2011

Så ett nytt inlägg från min sida på min sida. Jag har väl legat lite på latsidan den senaste tiden då det gäller fotograferandet, men så igår den allra sista dagen på april detta år så fick jag till det, tycker jag.
Till akompenemang av Tangerine Dream i bakgrunden sitter jag nu och knåpar ihop några ord.

Egentligen så började jag ta några bilder redan innan på dagen både hemma i min egen trädgård som senare också i mammas i Eslöv.



En löjtnatshjärta tittar upp på mammas baksida, eller är det ett fänrikshjärta?



En vacker tulpan i min egen lilla (42 kvadrat) trädgård.



Japansk körsbär hemma hos mig.



Svenska folket "vallfärdar" mot valborgsbålet vid Husie mosse.



På toppen av mossen finns en stenläggning här i siluett.



Här herr körledaren



som minsann tar ton ...



Förväntningarna är enorma ...



... och den nya sporten kast med litet barn har påbörjats ...



... och studentens tid är inne ...



Nu tar det sig, sa han som hade eld i håret ...



Alla är inte intresserade av elden, eller sången ...



Värmande eldhav ...



Allt når inte lågorna denna kväll ...



Några av deltagarna ...



Solen snart nere för denna dag ...



Den eldiges intresse ...



Mitt i ångan då branmannen släkte elden för detta år.



Solens sista strålar når ända fram till fönsterrutorna på huset mitt för mossen.
Man kan väl säga att årets eldande blev mer lyckat än många andra års framträdande. Uppenbarligen så är en ny generation på väg fram och ska vara de som för elden vidare framåt ...

:: Lars ::






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0