Söndag i Limhamn o Slottsträdgården

En söndag där det finns ledig tid kan ägnas åt många olika saker. Du kan ha det som städdag, tvättdag och mycket annat.
Jag tog i alla fall buss 170 från Höja till Hyllie station för att därifrån åka vidare med buss 33 mot Limhamn. Hoppade av vid Victoria park, ett helt nytt område intill kalkbrottet i Limhamn. Min egentliga tanke för dagen var annars att försöka hitta ett ställe att ta sig in på kalkbrottet, men det smög sig.
Bilderna som togs där är därför tagna över staketet.
Promenerade sen genom Hammars park mot Sibbarp och vidare till Ön.



Vy från Hyllie



Ogästvänligt vid Victoria park



Victoria park



Kalkbrottet med Bunkeflo i bakgrunden



Zorros märke



Greppet intill kalkbrottet



Gått om fåglar i Hammars park



Sibbarp



Segelbåt med Köpenhamn i bakgrunden



Limhamns småbåtshamn



Lyssna på musiken



Cementas fabriksbyggnad intill vägen mot Ön

Efter denna vandring åkte jag bussen till Tekniska museet och gick via fiskehoddorna till slottsträdgården. Just denna dag var här "Malmö garden show" med fantastiska arrangemang av blommor, växter och annat både tänkbart såväl otänkbart för en trädgård.

































Som du kanske märkte så var där inte många bilder på själva utställningen. Jag kan intyga att det fanns flera riktigt trevliga förslag/uppslag på en skön trädgård, både lättarbetad såväl som mer svårarbetad/tillgänglig.

:: Lars ::




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0