Orchidéer från Sofiero och Husie

Hejsan!
Under helgen som gick var det en orchidéutställning som hette Sofiero Trophy på just Sofiero. En mängd plantor av diverse slag visades upp i små montrar som sedan bedömts.
Representanter fanns från våra närmsta granna i Danmark och Tyskland, men även från Sydamerika.
Här kommer en liten bildkavalkad från detta tillfälle ...



























Och så här såg det ut i salen som plantorna fanns utställda i. I ett tält strax utanför fanns massor av plantor till salu. Köpte två och har satt dem i trädgården intill mina andra orchidéer där.
Dagen efter tog jag lite bilder på vad jag tror vara Ängsnycklar och/eller Majnycklar strax intill där jag bor. Tänk vilken oas jag har nära mig ...



Troligen Majnyckel.
Här lite andra bilder från samma tillfälle.





Svårt att se kanske, men detta ska vara några vitkindade gäss som sticker upp sina huvud.





Som avslut får det bli denna tagen under förra årets fotograferande på mossen ...

:: Lars ::




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0