Midsommarhelgens skörd ...

För de flesta så är väl midsommarhelgens skörd att förse sig med en och annan liten blomsterbukett till stångens som obligatoriskt måste kläs denna afton. Jag tror inte böndernas fält är redo för sina skördar.
Nåväl, jag begav mig till Åkarp för färd tillsammans med bror och svägerska till den stora sjöstaden Eslöv. Nu tänker du säkert att Eslöv ligger väl inte vid någon sjö. Du har då delvis rätt för det ligger faktiskt två små sjöar I Eslöv. Trollsjön here den ena och den andra kallas Abullahagen. Den första finner du i centrala stan medan den andra i utkanten alldeles intill Felix område (numera Procordia).
Vi besökte våran mamma ute på väster och åt den obligatoriska sillen, men nubben uteblev.
Nu kommer vi till vart och varför vissa bilder togs igår. Min bror och Katarina hade varit gifta i exakt på dagen 25 år. En idé blev att åka ut till där allt hände då för ett kvarts sekel sedan, Trollenäs kyrka.
Där gifte de sig, där togs lite bilder som du ser nedan ...



GRATTIS PÅ ER!!!



Öhh, jo 25 är det ...

Vi for sedan vidare till Stockamöllan och deras midsommarfirande som i alla fall för Stockamöllanborna har blivit till en tradition.





Inte alla var upplagda för att dansa, men titta på går ju lika bra det ...



Hej tummen upp ...
grabben verkar inte helt impad av hennes (är det inte Gunhild Carling?)tumme.







svägerskan Katarina



Sista bilden från midsommarafton.
På midsommardagen for jag iväg till Ystad en sväng. Gråmulen dag men okej ändå.









Avslutningsvis en typisk fotomiljö i denna sköna lilla stad på sydkusten.

Önskar dig en fortsatt härlig helg!

:: Lars ::




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0