Morgonen 11.07.07

Vaknade vid 0530 och kikade ut. DIMMA!!! Jag for i kläderna och gick ut en liten runda på cirka 2 km intill hemmet. Hoppades den skulle hålla i sig en stund till.
Visar några av bilderna som togs nedanför ...



Början på rundan, här Femtorpsvägen.



Öster om Husie mosse



Spindlarnas nät syntes överallt.



Al finns det lite varstans utmed sträckan ...



Den lilla sjön strax nedanför Husie kyrka. För 37 år sedan såg det inte ut så här. Då gjorde jag nämligen lumpen på LV4 som låg intill kyrkan.



Svanfamiljen vaknar upp för en ny dag.



Lilla vägen ner till lerduveskjutbanan.



Avslutningsvis så ser vi ytterligare en bild med spindelns verk.

Sådana här dagar får man inte gå till spillo. Det var underbart att gå där i all ensamhet förutom en del fåglar som lät. Bland annat hörde jag göken gala, vilket väl är en företeelse som brukar vara i maj månad. Trevligt var det i alla fall.

Avslutar med en bild från gårdagens lilla vandring längs Linnérundan i Kristianstads vattenrike.



Lilla kalven verkar fundersam på hur en annan av kossorna kan gå ur bilden i överkant, och komma tillbaka i nederkanten.

:: Lars ::






Kommentarer
Postat av: Matts

Ja du Lasse...ibland så lönar det sig att stiga upp tidigt. Brukar alltid bli så trevlig karraktär över dimbilder.

Bilden på spindelnätet var verkligen läcker...



Höres.!.!.!

2011-07-07 @ 23:44:41
URL: http://mattsryden.se
Postat av: Anonym

Tackar Matts!

Ser ut som det blir en likadan morgon om några timmar. Så ta med kameran då du rastar Bella i morgon bittida ...



:: Lars ::

2011-07-08 @ 00:45:50
Postat av: Susanne

Den första bilden gillar jag. Den har något mystiskt och nästan hotfullt över sig. Lite Hitchcock-stämning. Och så tycker jag den sista är riktigt rolig. :)

2011-07-16 @ 12:54:07
URL: http://susannehultman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0