Nya gluggen - Sigma 8 - 16 mm

Nice, very nice skulle mannen på youtube-videon sagt om detta objektiv.
Stack ner till stan innan idag och inskaffade en riktigt vidvinklig glugg. Sigma 8-16 mm heter den. Omräknat till min kamera så hamnar det på 12,8 mm upp till 25,6 mm. Det mest vidvinkliga jag tidigare testat var ett Tokina 17 mm på gamla goda analoga tiden.
Nog om det, här lite bilder ...



Ett krävande motiv men jag tycker nog gluggen klara det ganska så bra.
Här taget söderut vid Triangeln norra



Samma plats.



Lång tid, därför lite oskärpa.



Stationen igen ...



Korsningen Södra Förstadsgatan och Storgatan i Malmö



Ballongblåsare och konstnär, och även GB-gubbe ...



Lejonpassagen ...



Ja bedöm själv, för jag tycker det verkar lovande bara. Nu gäller det att ta de rätta motiven med det bara.

:: Lars ::




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0