Kyrkogården, kan man ta bilder där?

Ja, det kan man. I alla fall jag och Matts. Vi tog oss dit igår kväll vid 18.30-tiden. Jag började jobba sen 20.37 (märklig tid, men så är det för timmarna och minuterna ska stämma överens).
Jag skriver inte så mycket utan låter dig ta del av bilderna istället.



Ok, detta är ingen kyrkogårdssvamp, utan den växer hemmavid.



Ett av kapellen på Östra kyrkogården.



Vissa bilder gör sig bäst i svartvitt, medan andra ska vara i färg. Just på en kyrkogård så kan en svartvit bild vara mer stämningsfull.



Himlen var lite hotfull men enbart några stänk kom.



Ett monument över stupade amerikanska flygare finns där med. Trots att jag ändå gått där många gånger så har jag aldrig tidigare sett detta.



En av gångarna utmed kvarteren.



En av gravarna.



En annan allé



Mystiskt hus ...



Klockstapeln på kyrkogården.

Efter det så for vi till sjukhuset, jag för att jobba, Matts för att leta efter något.
Ett par bilder från innergården till akutens entré.



Ett färgglatt hus med mycket skaparglädje från arkitektens sida.



...
avslutningsvis ett konstverk vid infarten till akuten.



Med dessa bilder så får du hålla dig till tåls. Har semester nu och då lär det bli taget ett antal bilder som kommer att synas här ...

:: Lars ::






Kommentarer
Postat av: ~~Matts~~

Ja Östra kyrkogården är sannerligen ett bra fototips.

Bilden på "propellern" är bara så cool....har sagt det innan, men är värt att poängtera igen...najjs.!.!.!



~~Matts~~

2011-08-02 @ 11:03:49
URL: http://blogg.mattsryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0