SUS senaste tillskott ...

... på lördag klockan 0700 öppnar portarna för UMAS (SUS) tillfälliga akutlokaler. De ska vara i detta hus i cirka ett års tid innan de flyttar tillbaka till en helt omarbetad akut i nuvarande lokaler. Innan jag idag skulle börja jobba gick jag en sväng och tog några bilder på kåken, en kåk som jag i alla fall gillar (som i allt annat finns delade meningar).
Lägger nu ut några bilder här så ni vet hur det ser ut innanför snurran ...



Så ser det ut om näsan pekar upp i det blå ...



Infart till vänster, utfart till höger ...



Färgglada lådor...



Tulpaner mellan ing. 42 och 44 ...



Ännu fler tulpaner ...



Stora är de i år ...



Och tillbaka igen ...



Speglingar i trapphuset ...

... ett spännande hus där vi säkert går vilse i till en början med. När akuten flyttar tillbaka kommer barnakut och infakut/mottagning att ha dessa lokaler. Infektionen ska läggas på plan 2 - 4 senare i höst ...

:: Lars ::




Kommentarer
Postat av: ~~Matts~~

Ruskigt coola bilder på en ruskigt cool byggnad...här kommer verkligen "fiskögat" till sin rätt.



Ha dé gött idá.!.!.!

2010-05-14 @ 08:12:26
URL: http://blogg.mattsryden.se
Postat av: Susannes fotoblogg

Vilka läckra bilder det blir med fisheye-objektivet! Fast vad jag förstår ska det till en viss teknik för att använda det. Du ser ut att behärska det bra.



Inte visste jag att det byggs nytt sjukhus i Malmö. Den här byggnaden tycker jag ser häftig ut på dina bilder.



En annan sak: Skulle du vilja göra mig en tjänst att ändra i inställningarna på din blogg. Jag prenumererar på den via google reader, men får bara upp ett kort utdrag av texten och inga bilder alls. Under "inställningar" när du är inloggad på blogg.se så kan man kryssa för rutan som säger "Lämna ut hela inlägg i rss-flödet". Fast du kanske inte vill lämna ut hela inlägget med bild?

2010-05-15 @ 18:55:20
URL: http://susannehultman.se
Postat av: Lars G

Susanne, nu är det ändrat så du ska kunna se hela inlägget via RSS. Det byggs nya kåkar lite då och då på UMAS, inte ett helt sjukhus utan just detta hus ska inrymma infektionen samt lite olika akuter/mottagningar.

Optiken gör en begränsad men som tur är har jag några till att leka med. En dag ska jag köra en serie bilder på/i medborgarhuset i Eslöv, hoppas jag i alla fall.

Önskar dig en trevlig helg.

Matts, nästan hela innanmätet av huset syns på bild. Tänk om jag kört med Canon eller Nikon då hade ännu mer synts på bilderna ...

Även du ska ha en trevlig helg, även om du jobbar ...



:: Lars ::

2010-05-15 @ 22:33:50
URL: http://larsgudmundsson.blogg.se/
Postat av: Susannes fotoblogg

Tack! Nu ser jag även bilderna i min rss-läsare och det gör faktiskt att jag oftare går in på din blogg.

2010-05-29 @ 11:40:36
URL: http://susannehultman.se
Postat av: Lars G

Tack ska du ha Susanne!



:: Lars ::

2010-05-29 @ 18:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0