En dag i Limhamn

En söndag i februari var jag ute i Limhamn tillsammans med Lalle och "gjorde" bland annat Ön. Vi gick norrut längs hamnbassängen och söderut vid havssidan. Det blev inte så många bilder som brukligt är, kanske 100 stycken, men ändå. Det var en skön dag och avslutet i Limhamn blev en glad överraskning då fiket vi fikade på i princip hade priser som påminde om början av 2000-talet. Vad sägs om en kaffe + kanelsnäcka och en chokladbisquire för 35 svenska kronor ...


En rostig apparat av något slag.



Varning, Öresundsbro i antågande



Gråa betonghus på Ön



Cementas anläggning



igen ...



igen ...



En rostig del av balk



i annan färgskala ...
Ja, det blev en del plåtat denna dag.

:: Lars ::




Kommentarer
Postat av: Matts

Jasså....har han varit ute på Ön och plåtat lite.?...kan det vara gamla Cementa.?

När kommer swizz-design upp igen.???

2010-03-02 @ 21:33:22
URL: http://mattsryden.se
Postat av: MartinM

Tjusiga bilder! Gillar verkligen det "industriella" i vissa av dem. Vi ses!

2010-03-08 @ 20:31:01
Postat av: Anonym

Visst är det lite "mysigt" med gamla övergivna byggnader, eller i alla fall ganska övergivna. Laglydig som jag är traskade jag inte in på deras område utan nöjde mig med lite vyer från håll.

När det gäller swizz-design så vet jag inte i dagsläget när/om den återuppstår igen.



:: Lars ::



2010-03-09 @ 04:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0