Mellan Ellinge och Eslöv

En tisdag i december 2010 så gick jag och min kompis Lalle en sväng i Eslöv med omnejd. Våra fotovandringar har varit otaliga under årens lopp och just denna dag bestämde vi oss för Eslöv. Trots att jag är uppvuxen här och har min mamma här så har han och jag inte besökt metropolen förren denna dag.


Lampor i entréhallen


Trappa på långsidan utmed järnvägen


Cykelställ utanför högdelen av medborgarhuset.

Ett tappert fotoförsök gjordes först i Medborgarhuset ( se länk ) för att övergå till en stilla promenad i bitande vind. Vi tog oss ut via begravningsplatsen intill järnvägen.
Efter en stund ute på åkrarna sprang några rådjur omkring. Kanske berodde det på att vi kom och hade vinden i ryggen, eller så höll de bara värmen ...


Hopp och skutt


Ock här hoppar han bort från både mig och dig som betraktare ...

:: Lars ::


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0