Helg med mycket bilder ...

Den 4:e och 5:e december var en helg som kameran fick hänga med mest hela tiden. Lördagen var vigd åt Citytunnelns invigning. Det blev kanske inte så många bilder jag velat ta, men ändå. Här ser du några av dem ...



....................................................................................................



....................................................................................................



Anne Lundberg



Fingerfärdig herre på accordion



Nisse Hellberg



Ola Salo och Nisse Hellberg



Nisse och Ola

Efter nattens sömn så tog jag Pågatåget till Örtofta för en liten fotorunda där. Inspirerande då jag både fick se hjortar/rådjur samt en strömstare som satt på iskanten vid ett vattenfall och dök i för att några sekunder senare åter vara på iskanten. Snön gjorde att det blev lite kontrastlösa bilder, ett snöfall som senare blev till regn.

Efter det när jag kom till Malmö central kom jag på att man kunde ju åka en provtur i citytunneln denna dag och fram till och med den 10:e december. Sagt och gjort, åkte en sväng till Hyllie och tog en liten promenad där. Tillbaka till Triangelns station.



Ner till perrongen från glashallen på Malmö C.



Samma ställe fast nedåt perrongen



Inhyrda resenärer fanns på sträckan denna dag.



Centralen



Vid Triangeln



Triangeln



Vid Triangeln



Uppgången mot tandläkarhögskolan/Smedjegatan



Samma ställe.

Som du märkt ändrade jag på ordningen av söndagens bilder, så varsågod här är bilderna från Örtofta.



Strömstaren



På väg att dyka i det kalla vattnet



Dricker vatten gör den med ...



Stod blickstill och iaktog mina rörelser ...



Svårt att hitta föda nu i snön.



Bambi



På flykt ...

Med dessa bilder sätter jag punkt för denna gång ...

:: Lars ::




Kommentarer
Postat av: ~~Matts~~

Fantastiskt trevliga plåtar Lasse. Centralerna verkar vara riktigt grafiska....måste ner en sväng med kameran medans det är fräscht...du vet...innan allt klottret kommer upp på väggarna. Det finns ju alltid någon konstig människa som vill sätta dit sitt signum.

2010-12-06 @ 18:30:29
URL: http://blogg.mattsryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0