Ett bättre köp!

För en tid sedan gick jag förbi pantbanken nere vid Triangelen i Malmö på väg till jobbet. I fönstret låg en massa prylar med prislappar på. Ett av objekten var ett objektiv som jag fastnade för. Eftersom jag har en Olympus E-3 med 4/3-fattning för optiken så finns inte så många gluggar att få tag på utanför Olympus egna. Men här fanns nu ett Panasonic 14-50 mm just med denna fattning. Dessutom har Leica satt sitt namn på gluggen vilket i sig borgar för att kvalitetn ska vara god. De ville ha 1895 kronor för det. Hade betänketid över helgen och slog sedan till.

Detta objektiv är ett av de bästa jag någonsin haft över huvud taget. Bara ett Tolina 200 mm och 17 mm kan mäta sig i skärpan.
Några bilder bör jag väl kasta ut så det inte bara blir text av allting.
På sluttningarna av Hallandsås.
Lalle och ett av husen i Ramlösaparken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0