Kvarnby, västra hamnen o andra ställen ...

... Ja, listan på oaser i och omkring Malmö kan göras lång. Vart av dessa två som omnämns i rubriken har sin egen charm. Lugnet på landet kontra hetsen i stan.
Härom dagen var jag ute tillsammans med tre trevliga personer och fotograferade lite. Äventyret började i Malmös utkant vid Kvarnby. Vår, eller rättare sagt min, tanke var att ta oss in på Kvarnby skrot och botanisera där en stund, men en hög port stängde oss ute effektivt. Vidare ut mot Kvarnbygården och upp i backarna där.



Efter att ha passerat ett el-staket fick vi möjligheten (Jennifer och jag) att komma hästarna nära. De var lite nyfikna.



Den ena bar någon form av skydd för ögonen, varför vet jag inte ...



Pållen till höger drog öronen åt sig mest hela tiden, kanske irriterad på de tillfälliga besökarna.
Vi körde vidare in mot stan för en ev. bild på "strykjärnet" strax intill polishuset, men solen stod lite fel för det. Så hamnen blev nästa mål.



Detta är bara en bråkdel av alla de nya bilar som stod och väntade på sina nya ägare.



Längst ute på Grimsbygatan finns en el/lampbutik som en gång i tiden var en restaurang tror jag. Vi gick runt där någon halvtimme, och bland annat Jennifer och Ulf tog chansen att se Malmö lite från ovan. Ett litet torn på kanske 10 meters höjd var en lätt match att besegra för dem. Eva och jag ville ha fast mark under fötterna. Bilden ovan är Smörkontrollen avspeglad i Sigmas fönster. Behöver jag säga att solnedgången denna afton var magnifik.



Efter besöket vid f.d. restaurangen for vi bort mot västra hamnen (ska man skriva v. hamnen med stor begynnelsebokstav, eller räcker det med liten?).
Parkering vid gamla helikopterplattan och promenad mot bebygelsen lite längre bort via promenadstråket längs vattnet.



Här kan hända allt ...



Har jag fingret på torson nu?



Tränar inför beach-wolleybollen.



Alla njöt denna kväll ...



Som sagt, alla njöt.



Och vad vore en vandring vid västra hamnen utan en bild på Turning Torso´n?



... och broen

Avslutningsvis så får du väl en lite solnedgång.
I det stora hela en fantastisk kväll med massor av bilder i datorns nu hårt ansträngda utrymme. Dags att göra en rensning ...

:: Lars ::




Kommentarer
Postat av: ~~Matts~~

Trevliga bilder Lasse....

Ögonbindeln som hästen har är för att inte se alla fotografer som kommer innanför elstängslet...då hade den vänt den vackra sidan åt er och sparkat till ;-)



Hörz.!.!.!

2011-07-30 @ 00:02:23
URL: http://blogg.mattsryden.se
Postat av: Lars

Tack Matts!

Bilden du skickade för ett tag sedan med HDR från ditt kök var ju kanon. Du börjar hitta stuket ...



:: Lars ::

2011-07-30 @ 08:07:01
URL: http://larsgudmundsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0